Ništa vam ne može otežati toliko kao pogrešna vrsta kosilice za travu za koju ste se odlučili pri kupovini jer niste dovoljno dobro istražili koje vrste kosilica postoje, te koje su im prednosti, a koje mane.
Pravi tip kosilice može učiniti košenje vašeg travnjaka zadovoljstvom i uštediti vam vrijeme koje kasnije možete provoditi sa najmilijima.
Ako znate da vam treba nova kosilica, ali niste sigurni koja vam je kosilica potrebna ili koje funkcije bi ste htjeli da ima, ne brinite. Iskoristite ovaj vodič za odabir prave kosilice.
Pravi tip kosilice može učiniti košenje vašeg travnjaka zadovoljstvom.
Hodanje ili vožnja?
Prvi korak je izbor između dvije osnovne vrste kosilica za travu, samohodne kosilice i kosilice koje morate gurati. Za one čija je površina veća od 3 duluma ima smisla razmišljati o opciji kosilice traktor.
Odabir mašina po karakteristikama
Nakon što odaberete da li ćete se voziti ili gurati kosilicu, dva faktora će uticati na vašu kupovinu, vaš budžet i prednosti određnog tipa kosilice. Što više uložite u kosilicu, to će biti izdržljivija, ponudit će više mogućnosti, kao i funkcionalnosti i brže ćete obaviti Vaš posao.
Treba uzeti u obzir i dvorište, ako je dvorište veće i složenije, to više morate razmišljati o odabiru širine, snage i kvaliteti kosilice.
Samohodne kosačice
Počinjemo sa kosilicama na pogon, jednom od najsvestranijih mašina za košenje. Samohodne kosilice su donekle poput automobila po tome što su dostupne sa širokim spektrom opcija, a sve to povećava troškove i složenost. Pažljivo pogledajte marku proizvoda i razgovarajte sa prodajnim osobljem da bi ste bolje shvatili da li su vam osobine kosilice odgovarajuće.
Vozi
Gledajte na ovaj način, možete gurati kosilicu ili kosilica može da ima pogon naprijed, u tom slučaju je to kosilica sa prednjim ili zadnjim pogonom (doći ćemo do pogona na sve točkove). Samohodna kosilica vam uveliko olakšava život kada kosite uzbrdo. Ne postoji ništa kao guranje potpuno napunjene kosilice uzbrdo da biste cijenili samohodnu kosačicu.
Pogon na prednje točkove najbolji je za ravno tlo. To vam omogućuje da gurnete ručicu prema dolje, smanjujući vuču na prednjim kotačima i zakretanje u i iz krivine.
Pogon na stražnje točkove najbolje funkcioniše za košenje uzbrdo i bočnu košnju. Pogon na stražnje točkove ovdje radi bolje jer kada pritisnete ručicu uzbrdo, prednje gume neće izgubiti dodir sa tlom i dobro će prijanjati na tlu.
Samo nekoliko kosilica ima pogon na sve točkove, napravljene za košenje uzbrdo, strmo brdo i nizbrdo isto tako drugi naziv za njih je AWD(all wheel drive) kosilice. Bili smo zabrinuti prije nekoliko godina kada su se pojavile ove kosilice iz razloga što nismo bili sigurni koliko će ova funkcija biti primjenjiva i praktična, ali kada se pokazala u praksi, bili smo iznenađeni koliko je AWD olakšao stvari. Odlična je za velike bašte na uzbrdicama, oštre padine ili rijetko održavane površine sa visokom travom.
Funkcije
U ovom dijelu govorimo o tome šta kosačice rade s travom. Kosilice mogu prilikom kosidbe izbacivati travu na stranu ili straga.
Druga funkcija je da kosilica vrši oporavak travnjaka, a to se zove malčiranje. Malčiranje je zdravije za travnjak jer vraća pokošenu travu bogatu kisikom u zemlju, ali ne djeluje posebno dobro za visoke trave u proljeće i rano ljeto ili ranu jesen kada se travnjak oporavi od ljetnog stresa.
Treća funkcija je kosačica sa izbacivanjem trave sa strane, kupljenje trave u fabrički spremnik, i koja nema ni spremnik ni otvor za izbacivanje trave sa strane. Bočno pražnjenje je korisno za komunalnu košnju to su većinom travnjaci sa visokim korovom i travom bez travnjaka. Također preporučujemo stepenasto košenje tj. u fazama gdje trebate podešavati visinu na kosilici.
Zajedničke karakteristike
Jedva da smo zagrebali površinu kosilica. Ovo su stvari koje ćete naći na listi specifikacija prosječne kosilice:
Poluge dolaze u grupama od jedne, dvije ili četiri. Jedna poluga je najpogodnija, ali dolazi s mnogo spojnica koje povećavaju težinu i koje morate držati podmazane ako želite da dobro radi. Dvije poluge su dobar kompromis između jedne i četiri poluge. Da, kosilice imaju nešto više povezivanja od kosilice sa četiri poluge, ali lakše je postaviti pravu visinu. Četiri poluge su standardne i testirane.
Kontrola kosilice je smještena u predjelu sa ručkom. Što jače pritisnete naprijed na komandu pogona u ručki, kosilica ide brže. Ili može biti zasebna poluga ili čak metalna šipka. Pritisnite ručicu da povećate brzinu kosilice ili da aktivirate pogonski sistem kosilice za kosilice sa fiksnom brzinom.
Samohodne kosilice opremljene su sa tri vrste prijenosa. Hidrostatički je najskuplji i najglatkiji rad. On pokreće hidrauličnu tečnost pored radnog kola koje okreće izlaznu osovinu, koja kontroliše brzinu kosilice. Ovo je najlakši i najpouzdaniji prijenos, ali je i najskuplji.
Tipična kosilica s prednjim ili stražnjim pogonom koristi za usmjeravanje snage s izlaznog vratila motora na mjenjač na prednjoj ili stražnjoj osovini (ili zupčanik na kotaču). Postoji nekoliko varijacija ovog dizajna, ali sve rade dobro i relativno su jednostavne za održavanje i popravku.
Veličine motora kreću se od 140 cc do 190 cc. Veći motori proizvode veći obrtni moment i manje je vjerovano da će zastati u visokoj travi na početku i na kraju sezone košenja. Veći motor također pomaže u efikasnijoj vožnji samohodnih kosilica uzbrdo.
Od najjeftinijih do najskupljih, motori kosilica mogu biti tradicionalnog dizajna. Skuplji motori pružaju povećanu izdržljivost, smanjenu buku i manju potrošnju ulja.
Veličina zadnjeg točka kosilice za hodanje može biti veća od prečnika prednjih točkova. Povećani prečnik točkova pomaže mu da lakše prođe neravnih podloga.
Točkove s kugličnim ležajem je lakše gurnuti nego one s kotačima s čahurom. Što je vaše dvorište veće, to je njegov teren teži, ili ako vučete okolo vreću trave trebali bi da se odlučite za opciju sa kugličnim ležajem.
Kvačilo s nožem i kočnicom je karakteristika koja se nalazi na vrhunskim kosilicama na pogon. Omogućava vam da potpuno otpustite upravljačku ručku kosačice bez zaustavljanja motora. Na taj način možete pauzirati košenje, pomaknuti bilo koju prepreku s puta i nastaviti kositi bez ponovnog pokretanja motora.
Neobične karakteristike
U posljednjih nekoliko godina uveden je niz neobičnih karakteristika kako bi se košenje učinilo lakšim ili cijelo iskustvo košenja bolje.
Neki motori ne zahtijevaju zamjenu ulja, poput malih plinskih motora Briggs & Stratton. Funkcija je poznata kao “Samo provjeri i dodaj”. Samo povremeno dodajete ulje kako biste zamijenili malu količinu ulja koja polako isparava u procesu sagorijevanja.
Toro-ove inovacije su stvorile kosilice koje imaju pogon za vožnju unazad i vertikalni dizajn koji vam omogućava da preklopite ručku prema dolje, nagnete kosilicu unatrag i odložite je okomito uz zid.
Prednji točkovi su odlični za uređenje dvorišta koja zahtijevaju puno okretanja. Prednji točkovi se ne kreću posebno dobro na neravnom terenu ili kosećim bočnim obroncima.
Priključci za ispiranje vam omogućavaju da povežete baštensko crevo za pranje nagomilane pokošene trave ispod koslice. Čista kosačica traje duže jer nakupljena trava zadržava vlagu i hemijske ostatke travnjaka, što uzrokuje koroziju i same kosačice. Naši testovi pokazuju da ove metode uveliko pomažu, ali da vam je i dalje potrebno struganje ispod kosačice.
Kosilice sa širokim rezanjem koje se kreću od 71 cm do 83 cm. Ovo su još uvijek relativno rijetki proizvodi koje proizvode.
Konačno, električne kosilice za hodanje savršeno odgovaraju ako imate malo dvorište i ono koje je prilično njegovano. Međutim, postoje tri važne stvari koje treba imati na umu:
Akumulatorske električne kosilice obično imaju manju osovinu (veličine od 48 cm i 50 cm su najčešće, iako neke imaju osovine od 53 cm). To znači da vam treba duže vremena za košenje.
Imaju tendenciju da budu manje snažne od svojih kolega na gas motor. Mogu se boriti sa visokom travom, mokrom i gustom travom sa lišćem. Za srednje uslove košenja, akumulatorske kosilice su dobre.
Ako je travnjak veći, potrebno vam je veća baterija. Proizvođači daju preporuke o vremenu rada, ali to je vrlo teško precizno učiniti. Uvelike varira ovisno o vašim navikama košenja i visini ili debljini trave. Preporučujemo da kupite dodatne baterije kako ne biste bili primorani žuriti sa košenjem.
Traktor kosilice
Ako je možete sebi priuštiti ova kosilica je pravi izbor. Nemojte nas pogrešno shvatiti, mi volimo kosilice. Ali za brzinu i efikasnost koju nudi ova kosilica, jednostavno nema poređenja sa kosilicom za vožnju kada govorite o velikom travnjaku.
Kada gledate kosilice za vožnju, vjerovatno ćete naići na tri verzije – traktor za košenje, kosilicu sa pogonom na zadnje točkove i kosilicu koju morate gurati, jer ne koristi pogon na točkovima. Detaljnije u nastavku:
Traktor za travnjake
Mnogi ljudi počinju sa traktorom za travu. Sa volanom i prednjim motorom, veličina motora se kreće od 18-25 KS, a većina dolazi sa jednim cilindrom sa modelima za povećanje snage koji imaju V twin. Neki moderniji modeli također imaju motore sa elektronskim ubrizgavanjem goriva.
Kada su u pitanju mjenjači, jeftiniji modeli imaju tradiciju da budu mjenjači sa ručnim prijenosom. Ali korak naprijed odatle dolazi hidrostatički ili kontinuirano varijabilni mjenjač pedale (CVT) kojim upravlja ručna ručica za prebacivanje u pokretu. CVT je automatski mjenjač koji pokreće pogon remenice do zatvorenog i podmazanog kućišta mjenjača. Znajte da trošite ozbiljan novac ako razmišljate o skupljem traktoru sa teškim hidrostatskim prijenosom nožne pedale.
Dakle, koliko široko može kositi ova ogromna kosilica? Pa, mnogo više od standardne kosilice. Širina osovine se kreće od 106 cm do 137 cm. Da biste znali koja vam je veličina potrebna, podijelite širinu kosilice sa 12 kako biste dobili približnu površinu koju kosilica može podnijeti. Ovakva jedna kosilica sa osovinom od 137 cm može pokositi do 4,5 hektara. To je puno trave što bi rezultiralo značajnim habanjem jedne obične kosilice za stambene potrebe u toku sezone.
Ove vrste kosilica se kreću od 2 400 KM do 5 600 KM.
Kosilica sa zadnjim motorom
Mnogi ljudi s većim travnjacima trebali bi koristiti kosilicu sa zadnjim motorom. Specifikacije u nastavku odnose se na osovinu ispod pozicije operatera.
Većina kosilica sa stražnjim motorom ima jednocilindrični motor veličine od 344 do 38 cc, procijenjen na 10 do 11 KS. Mjenjač je obično CVT( Continously Variable Transmission) kojim upravlja ručna ručica za prebacivanje u pokretu. Snapper-ova poznata kosilica sa stražnjim motorom koristi kompanijski provjereni prijenos diskova, ali nekoliko ovih kosilica sa stražnjim motorom nudi se sa hidrostatskim prijenosom.
Veličine palube protežu se od 76 cm do 83 cm. Ta mala veličina rezanja znači i manju cijenu, u rasponu od 2 230 KM do 4 460 KM.
Kosilice bez pogona na točkovima
U posljednjih dvadesetak godina, kosilice s nultim okretanjem dokazale su svoju vrijednost kako vlasnicima dvorišta tako i izvođačima radova. Njihov dizajn omogućava brzinu naprijed i upravljanje pomoću dvostrukih hidrostatskih prijenosa na zadnjim točkovima, od kojih se svaki kontrolira pomoću poluge ispred sjedišta.
Remenica s motora okreće impelere na dvostrukim hidrostatskim prijenosima koji pokreću stražnje točkove. Kada pomjerite jednu od šipki za krilo naprijed od susjedne, ona djeluje kao gas, omogućavajući više hidraulične tečnosti da teče u mjenjač na tom točku. To uzrokuje da se kotač okreće brže od suprotnog točka, što vam omogućava da skrenete u krivinama ili se okrenete.
Veličina motora može se kretati od 452 cc do 700 ili više, sa procijenjenom snagom od 12 KS do 25 KS. Pokreće ga ili jedan cilindar ili komercijalni V twin, a transmisije su ili hidrostatske ili komercijalne hidrostatske.
S veličina palube u rasponu od 81 cm do 152 cm, ove kosilice pokose najviše trave u najkraćem vremenu. Palube su izrađene za teške uslove rada, podešavanje palube koristi ručnu polugu ili nožnu pedalu, a uključenje palube koristi ručnu polugu ili električni PTO ( Power take off).
Kosilice koje mi imamo u ponudi možete pogledati tako što će te kliknuti na Kosilice za travu.